Hol van Isten, amikor az életünk kisiklik a síneiről?
Pszihológusok meghatározták, hogy az emberek krízisei négy, különböző intenzitású szakaszba sorolhatóak be:
Nagyon ritkán kell magunkkal olyan őszintén foglalkozni, mint azokban a szakaszokban, amelyikben az életünk a saját akaratunk ellenére fordulatot csinálni készül. "Ki vagyok én?", kérdezzük magunkat ilyenkor, ugyanúgy, mint a: "Hogyan élek? Miben tudok igazán megkapaszkodni életemben? Mit hiszek? Mit kell megváltoztatnom?" És gyakran teljesen banális dolgokat újraismerünk. Például, hogy
Krízis máris Istenkrízis?
Ilyen gondolatok nem jönnek csak úgy maguktól, mert a társadalmi sikerorientáltság gondolata már a templombejárattól sem riad vissza. És egy kételkedő "hívő-tehát-soha-többé-nem-boldogtalan"-teológia is sok ember fejébe fészkelődött. A helytelen és irgalmatlan követelmények így szólnak: Aki hívű, annak:
Kell, kell, kell! De eme magas igények mellett áll az igazi élet - az élet istennel is.
Új erő Pál apostol tudta. Ő is látszólag értelmetlen sorozatot élt ált: üldözték, rágalmazták, megkorbácsolták, megkövezték, hajótörést szenvedett, nem egyszer feküdt egyedül, összeláncolva a római börtönben. De az ő reakciója ezekre a problémákra - elcsodálkoztatja az embert. A Korintusiakhoz írt második levelében azt írja: "Isten Atya, akinek az irgalma nyughatatlan, Isten, aki sosem hagy minket kételkedni. Akkor is, ha sokat kell kibírnom, Ő ad nekem új erőt. Ezért tudok azokban is új erőt ébreszteni, akiknek hasonlókat kellett kiállniuk. Meg tudom vígasztalni őket, és felbátoríthatom őket, ahogy Isten engem megvígasztalt, és felbátorított.“ Egyes viharaiban életünknek nem látunk komolyabb értelmet... egy kivételével: Istennel való első, vagy új találkozásunk lehetősége. Nála megvigasztalást találni, hogy így másokat is meg tudjunk vígasztalni. Tudni, hogy Ő szeret, és így mi is másokat tudunk szeretni. A krízisben - és azon túl is. Autor: Sabine Schmidt |
Hol kezdjem el? Legjobb az lenne, ha az Evangéliumoknál kezdi, tehát azoktól az iratoktól, amik Jézus életét mesélik el. Márk evangéliumával kezdjen! Lehet, hogy meglepődik: Nem ott kezdjük, ahol egy normális könyvet szoktunk kezdeni - rögtön az első oldalon? Természetesen ezt a Biblia esetében is megcsinálhatja. Mózes könyvével kezdődik, a genezissel, a teremtés történettel. Egy csodálatos történet. De mégis azt ajánlom Önöknek, hogy a Biblia főszemélyének a történeteivel kezdjenek: Jézus Krisztus életével.
Amikor egy mondat kitűnik a többi közül Első olvasásra a történet így hangzik: Keresztelő Szent János a sivatagban megtérésre szólítja fel az embereket. A fellépését már nagyon régen megjövendölte egy próféta. János csak az előhírnök, aki Krisztusra utal. Ezután pedig Jézus odamegy Jánoshoz, és megkeresztelteti magát, mielőtt 40 napot a sivatagban tölt - ideáig a történet. Talán már a történet olvasásakor egy sor különös volt önnek. Nekem ilyen gyakran történik. Valami nagyon feltűnik az embernek, úgy tűnik, mintha valami furcsa lenne, szokatlan, érdekes. Olyan, mintha valami megérintene minket belülről. Kérdéseket tesz fel az ember magának - természetesen nem tudom, hogy ha meg is szólítja valami, akkor mi is az. Talán János apostol felszólítása az: " Készítsétek el az Úrnak útját, egyengessétek meg az Ő ösvényeit"? Lehet még manapság is egyengetni Jézus ösvényét?
Végszó helyett Talán most kérdezi meg magától legelőször: Mégis mi a csudát vihetnénk magunkkal egy 1960 évvel ezelőtti iratból a modern 21. századba? Például: Hogy a bibliai próféciák beteljesülnek. 700 évvel mielőtt megtörtént, Jesaja próféta megjövendölte Keresztelő Jánost. Jézus születése, és még sok más apróság az életében is meg lett jövendölve Jesajától. Minden pontosan beteljesült, pontosan úgy, ahogy megjövendölték. Ez erősítheti az ember hitét Istenben, és a Bibliában. Minden más prófécia is be fog teljesülni, az is, miszerint Jézus vissza fog térni. Amit szintén tanulhatunk ebből a szövegből: Jézust az ördög megkísértette (12.vers). Máté evamgéliumában, a 4. részben ez pontosan le van írva. A mai követői sem kerülhetik el ezt a sorsot. Minket is időnként elküldenek a pusztába, és próbára tesznek. Lehet hogy épp ma, vagy az elkövetkezendő napokban. Legyen kész erre az alkalomra, és imában kérjen erőt Istentől. Továbbvivő linkek: Szerző: Fritz Herrli |
Ön fedezi a férjét!
Döntő dolog inkább az, hogy hogyan élik meg a kapcsolatban aktív-passzív elosztást érzelmileg. Ha tehát egy adott területen az egyik partner több feladatot vállal el, de ő ezt jónak találja így, akkor azt egy távoli megfigyelőnek el kell fogadnia, és respektálnia kell. Autor: Wilfried Veeser |
Nem mindig hajthatóak elsőre végre az orvosok, és ápolók tanácsai. Gyakran hiányzik a stresszes klinikai hétköznapokban az idő, hogy figyeljenek a bizonytalan betegekre. Vegye a bátorságot, és kérdezzen mindig utána! Ezáltal több információhoz, és biztonsághoz juthat. Senki sem tudja előre, hogy mi hogyan fog menni a műtét közben, és után. De hívőként minden gondolattal és érzéssel Jézus Krisztusra bízhata magát. Ne őrjítse meg magát a holnapon való törpengései miatt, hanem inkább maradjon a mában, imádkozva, hitben megmaradva nála! Szerző: Monika Riwar |
A felkenés tehát megmutatja a különleges köteléket a Felkent és Isten között, továbbá magát a feladatot. A "Felkent" - ez a kifejezés manapság ugyanazt jelenti, mint, hogy: "A király, akit Isten küldött és felhatalmazott". Jézus Krisztus, Jézus a felkent neve tehát: Jézus, az Isten küldte király. És nem csak a zsidók királya, ahogy a kereszt fölötti tábla írta, hanem az egész világ királya. "Krisztus" ugyanakkor a méltósági címe Jézusnak. De hogy saját királyunkká csináljuk Jézust az életünkben, vagy sem, az egy olyan kérdés, amiről mindenkinek saját magának kell döntenie. Szerző: Roland Werner |
Így pedig megcsillan az igazi üzenete a Bibliának: Nem az az üzenet lényege, hogy vétkezünk, hanem hogy a vétkekre kap(hat)unk megbocsátást! Ez az evangélium centruma. Ebben a nézőpontban semmilyen bizonytalanság nincs, Jézus magáravállalta az egész világ bűneit. Ami azóta van, azt Pál apostol egy nagyon jó mondattal fejezte ki: "A törvény pedig bejött, hogy a bűn megnövekedjék; de ahol megnövekedik a bűn, ott a kegyelem sokkal inkább bővölködik" (Rómabeliekhez írt levél 5. rész, 20. vers). Szívből megbocsájtani Szerző: Roland Werner |
Mindig újra és újra visszaesünk régebbi életformánkba, rossz utat választunk, és a jó ellen cselekszünk. Pál apostol így írta le a konfliktust a között, hogy mit gondolunk jónak, és végül mit teszünk, hogy: "Ha pedig azt cselekszem, amit nem akarok, megegyezem a törvénnyel, hogy jó. Most azért már nem én cselekszem azt, hanem a bennem lakozó bűn. Mert tudom, hogy nem lakik én bennem, azaz a testemben jó; mert az akarás megvan bennem, de a jó véghezvitelét nem találom. Mert nem a jót cselekeszem, melyet akarok; hanem a gonoszt cselekeszem, melyet nem akarok." (Biblia, Rómabeliekhez írt levél, 7. fejezet 16-19. vers) A jó hír viszont az, hogy Isten hűsége független a cselekedeteinktől. "Ha hitetlenkedünk, Ő hű marad: Ő magát meg nem tagadhatja." (Timótheushoz írt II. levél, 2. fejezet, 13. vers) Leszögezett... Isten hűsége az az alapigazság, ami összetartja a világot és a személyes életünket. Isten hű a teremtésben és a felszabadításban. A kereszt az isteni hűség jele. A szögek, amik Jézus kezeit és lábait átfúrták, mutatják: Isten Jézust a szó szoros értelmében hagyja "felszögezni" saját szeretetére. Szerző: Roland Werner |
A csodák Istent tükrözik De igazából nem annyira a természetfeletti dolgokról szólnak a csodák. Nem, a csodák igazából azért vannak, hogy megmutassák nekünk, ki is Jézus valójában. Hogy valójában Isten Fia, és osztja Isten leírhatatlan hatalmát, szeretetét. Ezért nevezi az újtestamentum a csodákat "jeleknek" is, mert rámutat arra, hogy maga Isten miféle hatalommal rendelkezik. Csak semmi show-effekt Autor: Roland Werner |